Arta de a vorbi convingător. Așa poți vorbi și tu

CAPTEAZĂ ATENȚIA DIN PRIMELE SECUNDE. ȘI TU POȚI VORBI CU SENS

O comunicare convingătoare captează atenția oamenilor. Televiziunea are rețeta, publicațiile online au preluat-o, unii vloggeri, alți bloggeri, iar serialele de tip podcast prind din ce în ce mai mult avânt. Toate au un element comun: cuvântul. Mai bine rostit, mai bine scris, uneori mai puțin bine scris și rostit, alteori fără sens, fără substanță chiar. Alteori exprimat elegant și fără cusur. Ce NU le lipsește cuvintelor rostite în formele descrise mai sus? Patos-ul. De asta vând. Și când nu poți să auzi și să vezi, te lași convins de un titlu ”zguduitor”. Și aștepți cu ochii ațintiți, informații ”de neratat”. Calde, în exclusivitate, ACUM. De unde știu? Din cei peste 13 ani petrecuți în interior. Dar nu despre televiziune vreau să vorbim azi. A fost o tehnică prin care am vrut să citești mai departe. Vreau să vorbim despre atributele unui bun comunicator. 

COMUNICAREA CONVINGĂTOARE, MAGNET PENTRU ATENȚIA PUBLICULUI

Așa cum spuneam, comunicarea convingătoare captează atenția, e plăcută, ușoară, vinde și e înțeleasă rapid. Nu ”suferă” de cuvinte mărețe, nu are ticuri verbale. Nici teamă. Are bucuria de a rosti. Ca să reușească performanța, cel ce e catalogat ca fiind un bun comunicator, se bazează întotdeauna pe un mix de gândire analitică și gândire creativă. Ce înseamnă asta de fapt? Proporția corectă între emoție și informație. E ca rețeta pentru prăjituri, a bunicii. Un ingredient lipsă, prea puțin sau prea mult. Și gata. I-ai schimbat gustul și amintirea. O mănânci, dar nu-ți mai amintește de vreo poveste. Știi..cele pe care ți le spunea bunica. Ai înțeles exact ce am vrut să îți spun. În discurs, emoția( nu frica ta) se îmbină cu informațiile clare, structurate care servesc un scop precis. Al celor din fața ta și al tău. 

Mergem mai departe. De ce și cum să devenim buni comunicatori?

COMUNICAREA ÎN ORGANIZAȚII

Presupunând că și tu ți-ai bazat întreaga activitate urmând pași mărunți, promovări, ”examene” dure, salt în gol în antreprenoriat, reușită în afaceri cu cifră de afaceri care azi are multe cifre de 0 în coadă, ai înțeles că în tot ceea ce ai făcut și faci, comunicarea joacă un rol esențial. Ai avut de vorbit și convins oameni de ideile tale, ai încheiat contracte, ai fost la interviuri, ai vorbit în săli pline, mai goale. Ți-ai spus povestea. Și ai reușit să dezvolți un brand. Acum fie că ai propria afacere sau reprezinți o organizație a cărui brand a fost dezvoltat deja de cei ca au fost înaintea ta, și tu vrei să crești puterea lui. Și doar prin comunicare o poți face. 

Comunicarea în sistemul unei organizații este interpretată din perspectiva capacității oamenilor din organizație de a relaționa în mediul intern și extern. Iar demersul comunicării vizează modificarea și dezvoltarea imaginii brandului organizației sau a individului. Comunicarea managerială, a omului care este vocea și vectorul unei afaceri sau corporații este o componentă importantă a comunicării organizaționale și forța care susține organizația/afacerea în multiple provocări. 

Managerul este actorul principal al comunicării cu rol de a întreține comunicarea cu echipa și clienții și cel care dă informațiilor SENS. Ca el să reușească are nevoie de o strategie de comunicare globală și multă practică. 

Din nefericire, o verigă din lanț, în multe cazuri, lipsește. Dacă în mai toate corporațiile găsim pe hârtie strategii de comunicare instituțională, strategii de comunicare internă și strategii de comunicare comercială care contribuie la creșterea vânzărilor de produse și servicii.... ei bine... așa cum spune o vorbă din popor... practica ”ne omoară”, patosul lipsește, cuvintele nu rămân nici măcar în aer. Doar pe hârtie. Iar managerul nostru, vectorul și făuritorul de brand fuge de disconfort, de discursuri în săli pline, de interviuri la TV, sau măcar un live al unui ziar, iar când ține prezentări o face în metoda clasică. PPT, grafic, cifre, citit și cam atât. La gala Forbes îi tremură vocea, și e momentul în care regretă că nu a făcut cursul ăla de comunicare, la ZF live citește ceva din notițe. Interviuri la PRO nu are curaj să dea. Nu încă. Îl cunoști pe managerul nostru? E de înțeles până la un punct. Eu vreau să îi arăt ce e dincolo de el. 

 

 

Acasa blogArticolul următor
Caută
Ultimele articole
Într-o societate axată pe perfecțiune, unde fiecare aspect al vieții noastre este atent comparat și examinat, unde standardele impuse de societate...
Carl Gustav Jung, cunoscut după numele de Carl Jung, a fost unul dintre cei mai mari și influenți psihologi și filozofi. Acesta a fost fondatorul...
În societatea modernă, sindromul impostorului a devenit o problemă din ce în ce mai întâlnită în rândul persoanelor de toate vârstele, indiferent...